Medlemsbetingelser
Som abonnent hos Nordic Healthy Living AS vil du motta dine varer direkte hjem i postkassen. Hver 3. måned vil du motta en ny forsendelse av produktet du abonnerer på. Abonnementet løper til du selv sier det opp. Du kan når som helst stoppe eller fryse ditt abonnement, hoppe over en forsendelse eller utsette neste pakke.
Endre abonnementet uten å si opp
Får du tilsendt for sjelden, eller har det en tendens til å hope seg opp? Du kan kontakte kundeservice og få utsatt, fremskyndet eller endret intervall på forsendelsene slik det passer deg. Vi tar imot henvendelser per post og telefon.
Retur av vare
Man kan returnere produktet kostnadsfri innen angrefristen. Returporto betales av avsenderen. Varen en på lager om ikke annet er oppgitt.
Oppsigelse etter først leveranse
Ønsker du ikke å fortsette som abonnent etter å ha mottatt første leveranse må du si fra senest 20 dager etter denne er mottatt.
Reklamasjon
Skulle du hatt mottatt et produkt som er skadet eller feilekspedert, ber vi deg vennligst sende den i retur sammen med fakturaen slik at du får ny forskyning med produktet.
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Selger melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Selgere skriftlig, primært ved å ta kontakt via kundeservice@k2vitamin.no. Vi kan også kontaktes på telefon 24 20 02 07.
Dersom det foreligger en mangel ved varen og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, og du har reklamert innen de nevnte fristene kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6:
• holde hele eller deler av kjøpesummen tilbake (hvis den ikke allerede er betalt)
• under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
• under visse forutsetninger kreve prisavslag
• under visse forutsetninger kreve erstatning
• kreve heving, dersom mangelen ikke er uvesentlig (det er normalt en forutsetning for heving at varen returneres i samme stand og mengde, jf. forbrukerkjøpsloven § 51)
Selgeren forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon om det viser seg at varen ikke har noen mangel etter gjeldende forbrukerlovgivning.
Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Dersom det fortsatt foreligger reklamasjonsgrunn etter dette, skal fullt kjøpsbeløp inkl. frakt tilbakebetales kunden. Det anbefales at tilbakebetaling skjer innen 14 dager.